ඔන්න කාලෙකට පස්සේ තමයි අද මල් දෙවැටෙන් ඔයාලව හමුවන්නේ. අද මට හිතුනා මල් දෙවැටෙන් හාස්‍ය රැඳි යමක් ඉදිරිපත් කරන්න ඕනෙ කියලා. ඔයාලා ආදර ලිපි ලියලා ඇතිනේ. ඒත් මේක ෛවර ලිපියක්
ඔන්න එක ආදරවන්තයෙක් තමන්ගේ පෙම්වතීට ආදර ලිපියක් ලිව්වා. ඒත් ඒක පෙම්වතියගෙ තාත්තාට අහු උනා. තාත්තා මේ සම්බන්ධයට විරුද්ධ උනා. මේ සම්බන්ධය නවතා දමන ලෙස ඇයට තර්ජනය කළා. මේක දැනගත්තු මේ ආදරවන්තයා ඇයට තවත් ලියුමක් ලීවා. මේ ලියුමත් ඇයගේ තාත්තාට හසු උනා.
මෙන්න මේකයි ඔහු ලියපු ලියුම.
ඔයා වෙනුවෙන් මගේ හිතේ තිබුණු ඒ අමිල ආදරය
තව දුරටත් නැහැ. දැන් මගේ හිතේ ඔයාට තියෙන අකැමත්ත
හැමදාකම තව තවත් වැඩෙනවා. මම ඔයාව දකිනකොට
මොනතරම් කැත මූණක්ද කියලා හිතෙනවා. ඒක නිසා
මට කරන්න හිතුන තවත් දෙයක් තමයි
අනිත් ලස්සන කෙල්ලො දිහා බලන එක. මට කවදාවත් හිතුනෙ නෑ
ඔයාව ඉක්මනට බඳින්න ඕනෙ කියලා. අපේ අන්තිමට කතාකරපු ඒවා
මොන තරම් කම්මැලිද. වගේම මට කවදාවත්ම ඕනෙ වෙන්නෙ නෑ
ආයෙත් ඔයාව දකින්න හේතුවක්.
ඔයා හිතන්නේ ඔයා ගැන විතරයි.
අපි බැන්ඳොත් මම දන්නවා මට ලැබෙයි
නරකාදියක්. මට ලැබෙන්නේ නෑ කිසිම
ලොකු සතුටක් ඔයත් එක්ක ඉඳලා. මට තියෙනවා හදවතක්
කාටහරි දෙන්න. ඒත් මගේ කිසිම සූදානමක් නෑ ඒක
ඔයාටම දෙන්න. ඔයා හැරෙන්න මේ ලෝකෙ කිසිම කෙනෙක් නෑ
ඔයා තරම් ආත්මාර්ථකාමී වගේම මෝඩ. ඔයාට කවදාවත් බෑ
මට උදව් කරන්නවත් මාව බලාගන්නවත්.
ඔයා අවංකවම තේරුම් ගන්නවනම් හොඳයි මේ දේ.
මම කියන්නේ ඇත්ත. ලොකු උදව්වක් ඔයාට පුලුවන්නම්
මේක ඉවරයි කියලා හිතාගන්න. ඔයා උත්සහ කරන්න එපා
මේකට පිලිතුරු ලිපියක් ලියන්න. ඔයාගේ ලියුම්වල පිරිලා තියෙන්නේ
කිසිම වැඩකට නැති පල් හෑලි. ඔයාට පොඩ්ඩක්වත් නෑ
මං වෙනුවෙන්ම සත්‍ය ආදරයක්. සමුගන්නම්... ! විශ්වාස කරන්න
මට තවත් ඔයාව ඕනේ නෑ. කරුණාකරලා හිතන්න එපා
මම තවමත් ඔයාගෙම ආදරවන්තයා කියලා.”

මොකද ඔයාලා හිතන්නේ. මේ පෙම්වතා මේ ලියුම තමන්ගේ පෙම්වතියට ලැබෙන්කොට කියලා තිබුනා මෙහෙම දෙයක්. ඒක තමයි ලියුම කියවනකොට පේලියක් ඇර පේලියක් කියවන්න කියලා. කියන්නේ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25 කියන පේලි කියවන්න කියලා.

ඔයාලා මේක ආයේ කියවලා බලන්නකෝ මේකෙ අදහස. අපේ මල් දෙවැටෙ යාලුවෝ මොකද හිතන්නේ මේ තාත්තයි, දුවයි දෙන්නා මේ ලියුමෙන් තේරුම් ගත්ත දේවල් ගැන